Gdzie regenerować turbinę?

pompa paliwa vw golf IVKażdy kto miał problemy z turbosprężarką w swoim samochodzie na pewno zastanawiał się co z tym zrobić.
Można oczywiście kupić nową sprężarkę ale będzie to dość drogie - zwłaszcza w niektórych modelach samochodów. Drugą opcją jest regeneracja. W takim przypadku najlepiej udać się do Mielca lub wysłać turbosprężarkę kurierem - gdzie? Oczywiście do firmy Regmot z Mielca.

Złomowanie pojazdu

pompa paliwa vw golf IV Jak oddać auto na złom? To pytanie mogą sobie zadawać właściciele starych i niedziałających pojazdów mechanicznych. Tak naprawdę to nie wymaga od posiadacza auta praktycznie niczego poza dowodem tożsamości i dokumentem potwierdzającym, że to my jesteśmy właścicielami pojazdu (karta pojazdu, umowa kupna-sprzedaży, testament, poświadczenie notarialne).
Resztę formalności załatwi za nas firma złomująca.

Do naszego obowiązku należy jeszcze tylko wyrejestrowanie pojazdu w urzędzie z pomocą dokumentów, które wypełni firma odkupująca pojazd.

Jak działa silnik diesla?

Ssanie Do cylindra, w wyniku przesuwania się tłoka i wystąpienia dzięki temu podciśnienia, zasysane jest z otoczenia czyste powietrze1.

Suw ssania kończy się zamknięciem zaworu ssącego (silnik czterosuwowy) lub przesłonięciem kanału dolotowego (silnik dwusuwowy). Sprężanie Zassane do cylindra powietrze (o temperaturze zbliżonej do temperatury otoczenia) jest następnie sprężane w wyniku ruchu tłoka w stronę głowicy przy zamkniętych zaworach.

Podczas sprężania rośnie intensywnie temperatura powietrza do bardzo wysokiej wartości1. Praca (ekspansja) Temperatura powietrza pod koniec sprężania jest tak wysoka, że możliwy jest zapłon wtryśniętej dawki paliwa do przestrzeni nad tłokiem znajdującym się w pobliżu górnego martwego położenia1.
Paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem (zob.
hydrauliczny system wtrysku paliwa), dzięki czemu uzyskuje się dobre rozpylenie paliwa.
Bardzo małe krople paliwa otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny palny gaz.
Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą.
W wyniku spalania silnie rośnie temperatura gazu.
Spalanie rozpoczyna się, gdy tłok znajduje się w pobliżu górnego położenia zwrotnego tłoka1.
Jest to początek ekspansji czynnika roboczego i wykonywania pracy. Początkowo, wraz ze wzrostem temperatury, rośnie także ciśnienie czynnika, lecz wzrost prędkości poruszania się tłoka powoduje, że ciśnienie zaczyna maleć, a rośnie objętość właściwa gazu.
Spalanie kończy się jeszcze w czasie ruchu tłoka w stronę dolnego martwego położenia. Podczas suwu pracy ujawnia się główna różnica pomiędzy silnikiem wysokoprężnym a silnikiem o zapłonie iskrowym pracującym według cyklu Otta.
W silnikach o zapłonie iskrowym spalanie mieszanki zachodzi bardzo szybko i wiąże się z gwałtownym wzrostem temperatury i ciśnienia w cylindrze (przemiana izochoryczna). W silnikach Diesla spalanie jest wolniejsze i następuje w dużej mierze podczas cofania tłoka.
Ciśnienie podczas spalania jest mniej więcej stałe, rośnie natomiast temperatura i objętość gazu (czyli jest to przemiana izobaryczna). Wydech Gdy tłok znajduje się w pobliżu dolnego martwego położenia, następuje otwarcie zaworu wylotowego.

Ponieważ ciśnienie gazu w cylindrze jest wyższe od ciśnienia otoczenia, następuje wylot gazu do otoczenia.

Zawór ten jest otwarty także podczas ruchu tłoka w kierunku głowicy i prawie wszystkie gazy spalinowe zostają wydalone z cylindra.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym.

Widok do druku:

pompa paliwa vw golf IV