busy z belgii do polski

Van

Van ? typ nadwozia wielozadaniowego samochodu. Jest to nadwozie jednobryłowe.

Samochody te mają różne konfiguracje siedzeń, zazwyczaj 1-4 rzędów, każdy po 2-4 siedzeń. Jako pierwsze samochód typu van wyprodukowało amerykańskie przedsiębiorstwo pod marką Dodge. Typy zabudów Osobowa ? do przewozu ludzi (siedzenia, szyby, tapicerka) lub osobowo - towarowa (mniej rzędów siedzeń na rzecz przestrzeni ładunkowej); ang.

"mpv - multi purpose vehicle". Furgon ? do przewozu ładunku, towaru (brak siedzeń i tapicerki w przestrzeni ładunkowej; często ściana lub krata oddzielająca szoferkę od ładunku); ang. "panel van". Skrzyniowa ? ze skrzynią ładunkową. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Van

Historia autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw.
ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania. Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim).
Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech.

Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym.

Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto.

Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900.

Wykonywano wtedy m.in.
podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji

Autobus przegubowy - z Wiki

busy z belgii do polski
Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot.
przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową.
W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu.
Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu.
Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem.

Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie1. Przegub autobusu zgina się podczas zakręcania i umożliwia swobodne przechodzenie pomiędzy członami.

Przegub osłonięty jest miechem (zwanym potocznie harmonią). Czasem we wrędze znajduje się podłużne okienko.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy
.

Widok do druku:

busy z belgii do polski